Alle vragen die jij misschien hebt, staan hier beneden. Heb je nog andere vragen die wij niet beantwoord hebben? Stuur een e-mail naar info@dynamo-eindhoven.nl

Wat zijn de openingstijden van Dynamo?

Van maandag tot en met vrijdag is Dynamo geopend van 08.30 t/m 22.00 en op zaterdag van 11.00 tot 17.00. Daarnaast zijn wij natuurlijk ook tijdens concerten en evenementen geopend, bekijk hiervoor onze agenda.

De balie van Dynamo is doordeweeks geopend van 08.30 t/m 17.00. De balie is te vinden in het atrium, onze ontvangstruimte. Tijdens evenementen/concerten waarvoor kaartverkoop plaatsvindt, is de kassa vanaf het moment dat de deuren opengaan totdat het evenement/concert is afgelopen geopend. De kassa is bij de ingang van ons pand te vinden.

Hoe kan ik Dynamo bereiken?

Je vindt Dynamo aan het Catharinaplein 21 in het centrum van Eindhoven recht tegenover de Catharinakerk. Het ligt op loopafstand van Eindhoven Centraal Station en je wandelt er in +/- 10 minuten naartoe. Parkeren kan in de dichtstbijzijnde parkeergarage Q-Park De Heuvel aan de Ten Hagestraat 6a. De parkeergarage ligt om de hoek bij Dynamo.

Telefonisch kun je Dynamo tijdens openingstijden bereiken op 040-239 3110.
Online zijn wij bereikbaar via info@dynamo-eindhoven.nl of Facebook.

Geldt er een minimumleeftijd om Dynamo te kunnen bezoeken?

Er is geen minimumleeftijd bij evenementen en concerten van Dynamo, tenzij het op de website bij het evenement staat aangegeven. Wanneer je jonger dan 16 jaar bent, raden we je aan om samen met iemand van 18 jaar of ouder te komen.

Hoe betaal ik bij Dynamo?

Bij Dynamo proberen we zo min mogelijk cash in het pand te hebben, daarom kun je bij onze barren alleen betalen met je pinpas, de meest gangbare creditcards, telefoon of smartwatch. Oude Dynamo-munten zijn helaas niet meer inwisselbaar.

Tijdens evenementen/concerten kun je betalen met je pinpas. Overdag bij onze balie is het ook alleen mogelijk om te pinnen.

In het verleden hebben wij gewerkt met de Dynamo betaalkaart. Per 31 januari 2024 nemen wij afscheid van dit systeem. Mocht je nog tegoed op een betaalpas hebben staan dan kan je tot 31 januari 2024 het eventuele tegoed op de kaart gebruiken. Na 31 januari 2024 is dit tegoed niet meer binnen Dynamo te gebruiken.

Hoe kan ik een kaartje kopen voor een concert/evenement?

De kaartverkoop van bijna al onze concerten en lessen wordt verzorgt door Ticketmaster. Tickets zijn verkrijgbaar bij onze balie, hier op de website bij het programma en tickets, via de website en telefooncentrale van Ticketmaster en alle Primera winkels.

Wil je een kaartje kopen bij onze balie? Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00. Let wel op dat je alleen kunt betalen met je pinpas, telefoon, smartwatch en alle gangbare creditcards.

Koop nooit je tickets via andere kanalen dan Ticketmaster en Ticketswap: we hebben helaas regelmatig te maken met valse tickets die verkocht worden door andere organisaties.

Kan ik mijn ticket digitaal laten scannen bij de entree?

Bij Dynamo kun je het e-ticket dat je bij Ticketmaster hebt gekocht ook op je mobiel laten scannen.
Vergroot bij het scannen je scherm en zet je helderheid op 100%, zo kunnen we sneller scannen.

Waarom staat er op mijn ticket ‘Legitimatie verplicht’?

Bij veel evenementen en concerten wordt alcohol geschonken. Tijdens deze evenementen/concerten moeten we controleren op leeftijd. Mensen boven de 18 jaar krijgen dan een 18+ bandje, zodat wij bij de bar kunnen controleren of iemand jonger of ouder is dan 18 jaar.

Kan ik mijn jas of tas ergens opbergen?

Ja dat kan, bij Dynamo maken wij gebruik van kluisjes die tijdens concerten en evenementen gebruikt kunnen worden. De kosten zijn €2,00 per keer dat je het kluisje sluit. Voor de kluisjes betaal je met een 2 Euro muntstuk of de munten die wij uitgeven via onze automaat.

Heb je geen Euro muntstuk in bezit? Dat is geen probleem, dan kan bij de automaat in onze ontvangsthal (atrium) contactloos een muntje worden gepind.

Let op: Pak je ID / paspoort uit je jas / tas voordat je het kluisje op slot doet. Want deze heb je vaker nodig om de zaal binnen te treden en moet je weer €2,00 betalen. Heb je een iets grotere rugzak, dan kun je gebruik maken van de kluisjes in de onderste rij, deze zijn iets groter dan de andere kluisjes.

Wat is het beker beleid bij Dynamo? 

Dynamo werkt met hardcups*. Dit houdt in dat deze bekers herbruikt kunnen worden en vragen jou als bezoeker van Dynamo de beker in te leveren bij de bar voor een nieuw drankje en in te leveren op het einde van de avond.

Hoe gaan wij dat met zijn allen doen?

  1. Je krijgt bij de ingang een gouden munt, deze munt heeft een waarde die gelijk staat aan een beker.
  2. Deze gouden munt lever je in op het moment dat jij een drankje bestelt.
  3. Bestel je het volgende drankje, dan kun je jouw beker inleveren en krijg je weer een nieuwe schone beker of een nieuw muntje om in te leveren bij je volgende bestelling.
  4. Bekers mogen niet mee naar buiten genomen worden. Wissel dan je beker bij de bar in voor een muntje.
  5. Verlaat je Dynamo aan het einde van de avond? Dan mag je jouw beker inleveren bij de bar.
  6. Ben je je beker kwijtgeraakt? Dan betaal je eenmalig € 1,00 extra aan de bar voor jouw drankje, dit bedrag krijg je niet terug.

*Kom je toch nog wegwerpbekers tegen in Dynamo? Wij hebben uit duurzaamheidsredenen gekozen om onze voorraad wegwerpbekers op te maken in plaats van weg te gooien.

Ik sta op de gastenlijst, hoe krijg ik mijn ticket?

Wanneer je op de gastenlijst, flyerlijst of perslijst staat bij een evenement/concert, dan kun je bij de boxoffice van Dynamo terecht. Het ticket kun je daar ophalen vanaf het moment dat de deuren voor het evenement/concert opengaan. Neem voor de zekerheid het e-mailtje met de bevestiging van je gastenlijstticket én je identiteitsbewijs mee.

Is Dynamo rolstoelvriendelijk?

Ja, Dynamo is rolstoelvriendelijk. Je kunt in alle ruimtes waar activiteiten plaatsvinden komen met je rolstoel, dit meestal door gebruik te maken van de lift. Kom je naar een event met de rolstoel, mail ons dan even op info@dynamo-eindhoven.nl. Dan zijn we op de hoogte van je komst.

Is Dynamo toegankelijk voor mensen met een beperking?

Dynamo is ook goed toegankelijk voor mensen met een beperking. Wanneer je een ticket koopt voor een evenement of concert bij ons in Dynamo, kun je eventueel je komst naar Dynamo per e-mail ( info@dynamo-eindhoven.nl) kenbaar maken. Dan kunnen wij daar rekening mee houden.

Mag ik foto’s maken bij concerten/evenementen?

Ja, dit is meestal geen probleem. Bij ons hoef je geen fotopas aan te vragen, maar kun je gewoon met je (professionele) camera naar binnen. Bij hoge uitzondering kan een spelende band of artiest bezwaar maken dat er foto’s worden gemaakt. Dit maken wij dan bij de entree kenbaar. Je kunt dan je fototoestel veilig in een van onze kluisjes opbergen. Een paar kleine tips bij het fotograferen. 1. Dynamo heeft geen fotopit. 2. Gebruik geen of zo min mogelijk je flits. 3. Wil je vooraan foto’s maken? Doe dit dan alléén tijdens de eerste drie nummers van iedere artiest of band. Daarna kun je altijd nog in de zaal foto’s maken.

Hoe gaat Dynamo om met het 18+ horeca beleid?

Bij Dynamo wordt tijdens evenementen/concerten de horecawet gehandhaafd. Bij de entree van Dynamo wordt tijdens evenementen/concerten altijd gevraagd naar je legitimatiebewijs. Wanneer je 18+ bent krijgt je een 18+ bandje, hiermee kun je bij de bar aantonen dat je ouder bent dan 18 jaar. Heb je je legitimatiebewijs niet bij je, dan krijg je geen bandje en kun je geen alcohol kopen. Bij sommige evenementen/concerten kan de toegang worden geweigerd wanneer je jezelf niet kunt legitimeren.

Hoe gaat Dynamo om met het rookverbod?

In Dynamo kan niet gerookt worden, wij verzoeken bezoekers die willen roken om naar buiten te gaan. Graag roken buiten de witte lijnen om de ingang rookvrij te houden voor mede-bezoekers.

Wil jij jouw talent laten zien?

Wil je vrijwilliger worden? Ga naar de pagina’s ESPORTS, URBANLAB040, HEAVY of HAVEN en kijk welke crew bij jou past. Stuur een e-mail naar info@dynamo-eindhoven.nl met informatie over jezelf en wat je graag wilt doen bij Dynamo.

Ben jij de early adopter die aan het begin staat van een (nieuwe) jeugdcultuur of hype? Neem dan contact op met Mark de Weijer.

Speel je in een band? Stuur een CD -of liever nog vinyl of tape- t.a.v. Sander Waterschoot. Deze wordt “as soon as possible” beluisterd en beoordeeld door de diverse bookers binnen Dynamo. We krijgen wekelijks veel demo’s binnen, dus vragen we je om wat geduld te hebben. Je krijgt bericht zodra interesse is in jouw band en of we je kunnen plaatsen.

Ben je een DJ? Dan zijn er mogelijkheden om bij HAVEN te draaien. Mail een soundcloud/mixcloud naar info@dynamo-eindhoven.nl.

Heb jij hiphop skills? Stuur dan je demo naar info@dynamo-eindhoven.nl.

Heb je andere vragen?

Heb je andere vragen dan hierboven benoemd? Stuur dan een e-mail naar info@dynamo-eindhoven.nl of neem tijdens kantooruren telefonisch contact op met de front office via 040-239 3110.