Datum: dinsdag 25 juni
Organisator: Mildt Hardt

Live Review: Icon For Hire // River Becomes Ocean

Het is warm op deze donderdag avond in juni. Om zes uur mogen een handje vol fans al naar binnen voor een speciale meet & greet. Na de nodige foto’s en gesigneerde spullen gaan om zeven uur de deuren open voor de rest van de tickethouders. Iets later dan gepland begint support act River Becomes Ocean met spelen.

River Becomes Ocean

Het vijftal uit Brighton in Engeland begint erg energiek aan de show. Het publiek reageert positief op de Post-Hardcore van River Becomes Ocean. Er wordt dan ook voorzichtig gedanst en meegeklapt. Zanger Marvin McMahon verteld dat dit voor hun de eerste keer is in Eindhoven en dat ze het al erg naar hun zin hebben. Ook komen ze nog met een mooie boodschap naar buiten. Over de strijd tegen depressie verteld Marvin dat niemand hier alleen in is. En dat hulp zoeken een belangrijk ding is!

De Engelse mannen geven een doorgewinterde indruk af. Het is zeker niet hun eerste show en weten het publiek in ieder geval goed te entertainen. Ze zetten dan ook alles op alles om een lekkere show neer te zetten. Dat is naar onze mening in ieder geval goed gelukt.

Tekst gaat verder onder de foto.

River Becomes Ocean

Icon For Hire

Na een korte pauze is het tijd voor het hoofdprogramma, Icon For Hire uit de VS. Het rock duo Ariel Bloomer en Shane Jump starten direct met hun hit ‘Make A Move’. Dat is dan ook wat het publiek in Eindhoven doet, fans dansen en zingen hard mee. Ariel stelt de vraag “Do you want to get a little rowdy with us tonight?” waarop geen grote reactie op komt. Moshpits zitten er dus niet echt in vanavond. Wel danst iedereen gewoon heerlijk op de dansbare rock van Icon For Hire.

Tekst gaat verder onder de foto.

Icon For Hire

Ook op het podium wordt er veel bewogen, Ariel en Shane hebben dan ook een ongelofelijke stagepresence! Halverwege de set worden 4 meiden het podium op gehaald om ook mee te zingen. Ook andere fans krijgen de microfoon aangeboden om stukjes mee te zingen, niet zoals je dat soms ziet dat je niks hoort. Zangeres Ariel geeft ze echt de ruimte om ze te laten zingen. Een mooi gebaar en een onvergetelijk moment voor deze fans. Ook spelen ze een nummer dat binnenkort uit zal komen: ‘Venom’ wordt goed ontvangen door het Icon Army.

Tekst gaat verder onder de foto.

Icon For Hire

Het spel van Shane Jump is ontzettend goed en de zang van Ariel Bloomer is ook echt on-point. Spat zuiver is het. De hele avond lang wordt er gesprongen, gezongen en gedanst. Het publiek heeft het dan ook echt naar hun zin. Als toegift worden nog twee oude nummers gespeeld die uiteraard keihard worden meegezongen. Een top avond en een mooie afsluiter van de Europese tour voor Icon For Hire.

Icon For Hire