Algemene voorwaarden
ULAB040 Lessen
Dynamo behoudt zich het recht om te allen tijde de algemene voorwaarden aan te passen. Als dit gebeurd worden leerlingen hiervan op de hoogte gebracht.
1. Definities
- Dynamo: Lumens kantoorpand Dynamo (ingeschreven bij de Kamer van Koophandel)
- Leerling: degene die bij Dynamo een dans- en of sportles volgt/heeft gevolgd of mogelijk gaat volgen. Onder “de leerling” wordt ook verstaan: de ouder/voogd wanneer deze de betalingen doet en/of het account van de leerling beheert
- Overeenkomst: abonnement/strippenkaart/losse les/losse reservering
- De voorwaarden: de algemene voorwaarden van Dynamo
- Een blok: 1/4de van een seizoen. Ieder blok bestaat uit 10 lesweken
- Credits: de hoeveelheid aan credits is het tegoed dat een leerling op het account heeft staan
2. Looptijd opzegging, geldigheid van abonnementen/ pakketten/ strippenkaarten;
2.1. Abonnement
Een abonnement kan alleen afgesloten worden door een leerling met een minimumleeftijd van 18 jaar. Een leerling onder de 18 jaar kan alleen een abonnement aangaan dat wordt aangevraagd door de ouder/voogd.
a. Wanneer gaat een abonnement in
Elk abonnement gaat in op de dag van een nieuw blok (steeds tien lesweken). Indien een abonnement ingaat gedurende het lopende blok wordt de vergoeding naar rato berekend. Inschrijving vind plaats via het formulier in de Dynamo Eindhoven app of via het Ledenportaal van Dynamo. Het abonnement heeft uitsluitend betrekking op de vermelde activiteiten en de aangegeven duur, prijs en het aantal bezoeken. Het abonnement is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar, niet verhandelbaar en het wordt niet gerestitueerd, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald.
Wanneer de leerling besluit eerder te stoppen met het volgen van de lessen dan de gebruikelijke 10 lesweken wordt het bedrag van de niet gevolgde lessen niet gerestitueerd.
b. Betaling per automatische incasso
Betalingen voor een abonnement dienen te gaan via automatische incasso. Bij het afsluiten van een abonnement gaat de leerling akkoord dat betaling per automatische incasso wordt afgeschreven. De eerste betaling wordt gedaan tijdens het afsluiten van het abonnement. De daaropvolgende betalingen worden afgeschreven in de eerste week dat een nieuw blok ingaat.
c. Blessure
Dynamo behoudt zich het recht voor om te vragen om een dokterverklaring.
In geval van blessure of ziekte en de leerling kan hierdoor voor langere tijd geen lessen volgen dan dient dit tijdig per mail te worden doorgegeven aan de administratie van Dynamo.
Het abonnement wordt op pauze gezet vanaf de datum van de melding. Indien de leerling het abonnement wil stopzetten dan wordt dit stopgezet vanaf het daaropvolgende blok.
d. Abonnement opzeggen
Opzegging gaat via het Ledenportaal van Dynamo of via de mail naar leden@dynamo-eindhoven.nl Opzegging dient altijd vóór het eind van het blok. Indien er niet tijdig (dit wil zeggen vóór het einde van het huidige blok) wordt opgezegd, wordt het abonnement stilzwijgend verlengd, betaling is hierbij verplicht. Dynamo behoudt zich het recht voor een verzoek tot sporten of dansen, of een verzoek om een abonnement af te sluiten te weigeren.
e. Het niet volgen van een of meerdere lessen
De verantwoordelijkheid voor het volgen van de lessen ligt bij de leerling. Bij het niet volgen van een of meerdere lessen wordt er geen geld teruggeven.
2.2 Strippenkaart
a. Gebruik strippenkaart
Bij een strippenkaart heeft het lid één jaar de tijd, vanaf de dag van aanschaf, om deze strippen (credits) te gebruiken. Wanneer het lid een les heeft gereserveerd en niet komt opdagen is deze de strip kwijt. Hiervoor kan geen nieuwe strip worden gegeven. Een strippenkaart wordt niet automatisch verlengd. Als de vervaldatum van de strippenkaart is verstreken kunnen ongebruikte strippen niet meer worden gebruikt en zal er geen geld worden gerestitueerd.
Als het bij de ledenadministratie van Dynamo bekend is dat er voor langere periode geen gebruik kan worden gemaakt van de strippenkaart, (door ziekte of blessure) dan is het mogelijk om de strippenkaart 6 maanden extra (bovenop de gebruikelijke 12 maanden) beschikbaar te stellen. Wordt na de vervaldatum van de strippenkaart kenbaar gemaakt dat de leerling langere periode geen gebruik kon maken van de strippenkaart dan wordt hier niets mee gedaan.
Een strippenkaart is persoonsgebonden en niet overdraagbaar aan iemand anders.
3. Herroepingsrecht
De leerling heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van reden de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van aankoop. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de leerling Dynamo per e-mail op de hoogte brengen van de beslissing de overeenkomst te herroepen.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het als de leerling de mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht per mail verzend (naar leden@dynamo-eindhoven.nl) vóórdat de herroepingstermijn is verstreken.
Als de leerling de overeenkomst herroept ontvangt deze alle betalingen (voor de beoogde overeenkomst) die deze tot op dat moment heeft gedaan. Deze betaling wordt in ieder geval niet later dan 31 dagen teruggegeven nadat Dynamo op de hoogte is gesteld van de beslissing de overeenkomst te herroepen. Dynamo betaald de leerling terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is gedaan, tenzij de leerling uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. Er zullen voor de leerling geen kosten voor terugbetaling in rekening worden gebracht.
Wanneer de leerling al binnen de herroepingstermijn gebruik maakt van de diensten, dan rekent Dynamo hier de kosten voor die worden gehanteerd voor een losse les. Dit bedrag zal worden ingehouden op het terug te betalen bedrag.
4. Aan- en afmelden voor trainingen;
Dynamo gebruikt voor het aan- en afmelden van de lessen het boekingssysteem Grib. Dit systeem is te vinden op de website van Dynamo en leerlingen kunnen hiervoor ook de Dynamo Eindhoven app gebruiken. Men dient zich voor een (proef)les altijd vooraf online in te schrijven.
4.1. Abonnement
Niet benutte lessen bij een abonnement kunnen niet worden ingehaald en zal geen geld voor worden gerestitueerd.
Bij een abonnement moet de leerling zichzelf inschrijven voor de les waar die wil starten. Tijdens het reserveren kan men kiezen voor een vaste inschrijving. Dit wil zeggen dat de leerling direct staat ingeschreven voor de daaropvolgende lessen. Ondanks dat een, door een leerling, geannuleerde les niet kan worden ingehaald wordt het op prijs gesteld als diegene zich tijdig afmeld zodat andere leerlingen de kans hebben deze les bij te wonen.
4.2. Strippenkaart
Inschrijvingen kunnen gratis worden geannuleerd tot 24 uur voorafgaand aan de start van de les. Wanneer een leerling niet komt opdagen maar wel heeft gereserveerd dan rekenen we hier één strip voor. Wanneer een leerling een les binnen 24 uur annuleert dan wordt hiervoor ook één strip gerekend. Als de leerling binnen 24 uur wil annuleren, bijvoorbeeld wegens ziekte, dan neemt diegene vóórdat de les begint contact met ons op per mail (versturen naar leden@dynamo-eindhoven.nl). Er wordt dan gekeken of de strip kan worden teruggegeven. Stuurt de leerling achteraf een mail dan wordt deze niet gehonoreerd.
a. Als vast ingeschreven
Bij het aanmelden voor een les heeft de leerling de keuze om één les te reserveren of om zich vast in te schrijven voor de daaropvolgende lessen. Wanneer de leerling kiest voor een vaste inschrijving is het diens eigen verantwoordelijkheid om te komen en om zich tijdig af te melden. Voor het niet komen opdagen of zich niet tijdig afmelden zijn de regels van toepassing omschreven in artikel 4.2.
Bij het kiezen voor een vaste inschrijving worden meteen alle (of een deel van de) strippen gebruikt.
b. Reserveren met strippenkaart niet mogelijk
Wanneer een leerling een strippenkaart heeft aangeschaft en merkt dat die zich niet kan aanmelden voor een of meerdere lessen dient diegene zo snel mogelijk contact op te nemen met de ledenadministratie van Dynamo zodat zij mee kunnen kijken wat er aan de hand is.
4. 3. Losse reservering
Inschrijvingen kunnen gratis worden geannuleerd tot 24 uur voorafgaand aan de start van de les.
Bij een losse reservering krijgt de leerling het bedrag terug door middel van een credit. Hiermee kan diegene zich inschrijven voor een volgende les. De leerling is zelf verantwoordelijk voor het aan- en afmelden van de lessen. Wanneer de leerling niet tijdig annuleert kan deze de credit niet meer inzetten voor een andere les.
Indien een les is volgeboekt, is het aanmelden voor die les niet mogelijk.
a. De leerling kan de les niet reserveren
Wanneer de leerling zich niet kan aanmelden voor een les omdat de les vol is kan diegene zich inschrijven voor de wachtlijst. Deze krijgt dan vanzelf een melding wanneer er een plaats vrij komt. Wanneer een leerling zich niet kan aanmelden kan diegene dit melden bij de Dynamo of de ledenadministratie van Dynamo zodat zij mee kunnen kijken.
b. De leerling heeft zich ingeschreven voor de verkeerde les
Wanneer een leerling zich heeft ingeschreven voor de verkeerde les is dit diens eigen verantwoordelijkheid. Dynamo behoudt zich het recht hiervoor wel of geen credit terug te geven.
c. De leerling is in de les aanwezig en is zich vergeten in te schrijven.
Een leerling dient zich te allen tijden hebben ingeschreven voor een les. Wanneer de leerling zich niet heeft ingeschreven zal diegene dit alsnog moeten doen alvorens te kunnen deelnemen aan de les.
5. Gezondheid
Het deelnemen aan de lessen, en open trainingen binnen en buiten de locatie van Dynamo is geheel op eigen risico.
5.1. De leerling blesseert zich tijdens een les/krijgt last van een oude blessure/neemt deel aan de les met bestaande blessure of ziekte
De leerling dient zelf in te schatten wat die aankan. Bij een (langdurige) blessure en/of gezondheidsprobleem wat van invloed is op het deelnemen aan de les wordt aangeraden de docent hiervan op de hoogte te brengen. Mocht een docent het onverantwoord vinden dat de leerling deelneemt aan een les wegens (langdurige) blessure en/of gezondheidsredenen dan is deze te allen tijde gerechtigd om de leerling de les te weigeren. Bij twijfel over fysieke condities raden we aan om deskundig advies van een arts in te winnen om te bepalen om wel of niet deel te nemen aan de lessen.
5.2. De leerling wordt ziek/krijgt langdurige blessure
Wanneer de leerling een abonnement heeft en voor langere tijd geen lessen kan volgen wegens ziekte of blessure, dient dit per mail te worden doorgegeven aan de ledenadministratie van Dynamo. Het abonnement wordt op pauze gezet met terugwerkende kracht tot maximaal twee weken voor de melding. Indien de leerling het abonnement wil stopzetten dan wordt dit stopgezet vanaf het daaropvolgende blok.
6. Aansprakelijkheid
Dynamo is niet aansprakelijk te stellen voor zowel directe als indirecte schade als gevolg van ongevallen, diefstal, brand of enige andere schade veroorzakende gebeurtenissen, tenzij Dynamo hierbij opzet of grove schuld te verwijten is. Voor zover de leerling enige aanspraak op schadevergoeding naar Dynamo geldend kan maken, zal deze aanspraak niet verder kunnen gaan dan hetgeen waarvoor Dynamo zich heeft verzekerd.
7. Huisregels;
Bij Dynamo dient iedereen zich thuis te kunnen voelen. Iedere bezoeker en medewerker draagt daar verantwoordelijkheid voor. Hierdoor blijft Dynamo gezellig en een veilige plek voor iedereen.
Daarom dient iedereen die deelneemt/een bezoek brengt aan een van onze lessen zich te houden aan de huisregels die binnen Dynamo gelden. Deze huisregels zijn te vinden op: https://dynamo-eindhoven.nl/huisregels/
1. Het niet houden aan de huisregels
Het overtreden van de regels kan leiden tot verwijdering uit Dynamo: de toegang wordt ontzegd in de vorm van een voorlopig lokaalverbod, zonder restitutie van les-/ abonnements-/ strippenkaartgeld. De duur van dit lokaalverbod wordt door de directie bepaald. Bij overtreding van het lokaalverbod wordt direct overgegaan tot aangifte en uitzetting door de politie, met de bijbehorende gerechtelijke procedures. Dynamo zal altijd aangifte doen van strafbare feiten.
Wanneer bij een lokaalverbod de geldigheidsduur van de strippenkaart verloopt zal ook hiervoor geen restitutie plaatsvinden.
8. Klachten;
8.1. De leerling heeft een klacht over de lessen/docent/Dynamo
Klachten, van welke aard dan ook, kunnen schriftelijk bij Dynamo worden gemeld of via het klachtenformulier op de website.
9. Overmacht;
9.1. Een les gaat niet door
Dynamo zal te allen tijde er alles aan doen om een les door te laten gaan. Mocht dit onverhoopt niet lukken of mocht Dynamo het onverantwoord vinden om een les door te laten gaan dan worden leerlingen op tijd op de hoogte gesteld door middel van mail en/of pushbericht. Het is aan de leerling om dit zelf in de gaten te houden.
10. Opschorting en ontbinding van overeenkomsten;
Dynamo is te allen tijde gemachtigd een leerling het abonnement of strippenkaart stop te zetten of een les te weigeren bij het zich niet houden aan de huisregels.
Daarnaast staat Dynamo in het recht om een account te blokkeren zolang er niet wordt voldaan aan een betaling of het houden aan de huisregels.
11. Prijzen en betalingen;
11.1. De prijzen gaan omhoog
Dynamo behoudt zich het recht voor de prijzen te verhogen.
Jaarlijks, in februari of maart, kan er voor alle abonnees prijsverhoging plaatsvinden volgens de indexering van het CBS (alle huishoudens/jaarindexcijfer). Dynamo zal minimaal één maand voor de ingangsdatum van de prijsverhoging een tarievenlijst kenbaar maken. Indien de wijziging een verhoging inhoudt van 6% of meer, heeft de abonnee het recht het abonnement binnen 4 weken na bekendmaking per mail te ontbinden. Het recht van ontbinding vervalt één maand na het kenbaar maken van de nieuwe tarievenlijst.
11.2. Feestdagen en schoolvakanties
Tijdens officiële feestdagen en schoolvakanties behoudt Dynamo zich het recht het pand te sluiten en/of de les(sen) te annuleren, zonder dat dit zal leiden tot vermindering van abonnementskosten of teruggave hiervan. Bij de prijssamenstelling van de abonnementen is rekening gehouden met de feestdagen die op lesdagen vallen.
11.3. Een les gaat onverhoopt niet door
Wanneer er drie lessen of meer (van dezelfde groep) in een seizoen uitvallen heeft de leerling recht op restitutie vanaf de derde vervallen les. Dit geldt niet wanneer een les op een feestdag en/of in de schoolvakantie valt. Het uitvallen van een les wil zeggen dat deze niet wordt gegeven door een andere docent of dat Dynamo geen mogelijkheid biedt om deze op een later moment in te halen.
11.4. De leerling betaald niet (op tijd)
Betalingen voor een abonnement dienen te gaan via automatische incasso.
De abonnee is verplicht zorg te dragen voor voldoende saldo op de rekening waarvan Dynamo wil incasseren.
Indien verschuldigde bedragen niet worden voldaan binnen de door Dynamo gestelde termijnen, zullen deze vorderingen worden overgedragen aan een incassobureau, waarbij geldt dat alle gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso)kosten, die Dynamo moet maken als gevolg van de niet-nakoming, geheel ten laste komen van de leerling.
Afwezigheid van de leerling, door welke oorzaak dan ook, ontheft de leerling niet van de verplichting tot betaling van de verschuldigde abonnementsgelden en schept voor de leerling niet het recht op enige vermindering van het tarief of het abonnementsgeld, tenzij het abonnement per mail tijdig is opgezegd.
Wanneer er binnen de door Dynamo gestelde termijnen niet wordt betaald worden er bovenop de verschuldigde bedragen en de, eventuele, incassokosten ook administratiekosten van € 15,00 in rekening gebracht.
Indien de leerling weigert te betalen is Dynamo geoorloofd om de leerling de toegang tot de lessen te ontzeggen tot deze de verschuldigde bedragen heeft voldaan. Daarbij is het mogelijk dat, tot die tijd, diegene de toegang tot de Dynamo Eindhoven app wordt ontzegd, doormiddel van het blokkeren van het account.
12. Openingstijden en wijzigingen van een les;
Dynamo is te allen tijde gerechtigd de gebruikstijden en lesroosters te wijzigen.
Wijzigingen van openingstijden en trainingsdagen worden kenbaar gemaakt per mail (in de nieuwsbrief of een andere mail) en/of per pushbericht.
Wijzigingen van een les worden kenbaar gemaakt via pushmeldingen en/of per mail. Het is een leerling eigens verantwoordelijkheid dit in de gaten te houden. Dynamo is niet verantwoordelijk voor het missen van een melding doordat de leerling bijvoorbeeld de pushnotificaties uit heeft staan of de email in de spam is beland.
13. De app;
Dynamo heeft een overeenkomst met Grib voor het gebruik van de Dynamo Eindhoven app.
Bij het betreden van en/of inschrijven voor de lessen bij Dynamo gaat een leerling akkoord met onze algemene voorwaarden en het gebruik van onze Dynamo Eindhoven app.
Dynamo behoudt zich het recht over te stappen naar een andere ontwikkelaar. Leerlingen worden hiervan op de hoogte gebracht. Indien de leerling hier niet mee akkoord gaat dient diegene dit kenbaar te maken bij de ledenadministratie van Dynamo zodat diens gegevens niet worden overgedragen naar een andere partij.